|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3216 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Bardzo ważna zasadą w naszej grupie sześciolatków jest stosowanie form grzecznościowych: proszę, przepraszam,dziękuję. proponuje zajęcia , które pozwolą dzieciom na praktyczne stosowanie tych słów.
Bardzo ważne słowa
Temat kompleksowy: Budujemy zasady naszej grupy. Cele:
- Ustalenie zasady stosowania form grzecznościowych: proszę, przepraszam, dziękuje.
- Zapoznanie dzieci z treścią opowiadania
- Bogacenie słownika dzieci
- Rozwijanie twórczego myślenia
Osiągnięte rezultaty:
- Dziecko potrafi zastosować w odpowiedniej sytuacji określone słowa
- Praktycznie pamięta o stosowaniu słów: proszę, dziękuje, przepraszam
- Chętnie posługuje się nimi
- Wypowiada się pełnym zdaniem, opowiada treść
Pomoce:
- Ilustracje sylwet do opowiadania
- Nagranie muzyki
- Napisy słów dla każdego dziecka
- Kolorowe papiery, pisaki
Przebieg zajęcia:
- Zabawa na powitanie:
Witam raczki /dzieci stoją w parach twarzami do siebie, klaszczą w swoje ręce/ Witam prawą /klaszczą w ręce prawe/ Witam lewą /klaszczą w ręce lewe/ Brawo, brawo – /biją brawo w swoje ręce/
- Ilustrowanie opowiadania pt. "Mateuszek na zaczarowanej wyspie"
- Rozmowa na temat treści opowiadania
- Wyszczególnienie sytuacji z zastosowaniem słów: proszę, przepraszam, dziękuję
- Pokaz laleczek / Proszę, Przepraszam, Dziękuję/
- Burza mózgów: wymyślcie sytuacje, w których zaprosicie koleżanki Mateuszka – Proszę, Przepraszam, Dziękuję
- Zabawa ruchowa: Kogo zaprosiliśmy do zabawy? , z wykorzystaniem sylwetek dziewczynek: Proszę, Przepraszam, Dziękuję oraz nagrania muzyki
- Na przerwę w muzyce dzieci rozpoznają sylwetkę i stosują słowo, które ona prezentuje, wymieniając je z jak największą liczbą kolegów.
- Wznowienie muzyki zachęca do improwizacji ruchowej
- Ustalenie z dziećmi: Kiedy praktycznie możemy stosować te słowa – kontrakt z dziećmi
- Działalność plastyczna;
- Zaprojektuj bajkowy domek dla każdego z tych słów, tak aby każdy był inny
- Naklej poznane słowa na swoich domkach
- Domki zabierz do domu i powieś w widocznym dla Ciebie miejscu tak aby i tam używać tych słów
- Wystawa prac dzieci, porównywanie pomysłów, kolorystyki, staranności prac.
- Pożegnanie
Anna Sabuda
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|